A terelőnyíl megmutatja, hogy melyik irányba kell elhagyni a forgalmi sávot, ami meg fog szűnni.
Az előjelző nyíl megmutatja, hogy a forgalmi sávból a következő kereszteződésnél melyik irányba vagy irányokba szabad továbbhaladni.
A terelőnyíl megmutatja, hogy melyik irányba kell elhagyni a forgalmi sávot, ami meg fog szűnni.
Az előjelző nyíl megmutatja, hogy a forgalmi sávból a következő kereszteződésnél melyik irányba vagy irányokba szabad továbbhaladni.
A terelővonal a forgalmi sávokat választja el egymástól.
A záróvonal megtiltja az áthajtást a szomszédos forgalmi sávba.
Ha záró- és terelővonal együtt van, akkor a terelővonal felőli oldalról át szabad hajtani rajtuk (pl. előzésnél vagy az út bal oldalán lévő ingatlanra történő befordulásnál).
Az útburkolati jelek kijelölhetik a megállási (folyamatos sárga vonal) vagy várakozási tilalom (szaggatott sárga vonal) pontos helyét.
Útkereszteződéseknél és jelzőlámpáknál keresztirányú vonal jelezheti, hogy hol kell megállnunk, amikor elsőbbséget kell adnunk a keresztező forgalom részére.
A sűrűsödő sárga keresztcsíkok a sebesség csökkentésére, esetenként megállásra szólítanak fel.
A különösen veszélyes helyen lehetőleg még forgalmi okból se álljunk meg!
A gyalogos-átkelőhelyen a gyalogosoknak elsőbbségük van a járművekkel szemben.
A gyalogátkelőhelyen lehetőleg még forgalmi okból se álljunk meg!
A „Kerékpáros nyom” olyan részt jelez az úttesten, ahol számítani kell kerékpáros forgalomra, és annak irányát is megmutatja.
A keresztező kerékpárutat jelző útburkolati jel önmagában nem biztosít elsőbbséget a kerékpárosok részére.
A kerékpársávon (sárga folyamatos vagy szaggatott vonallal kijelölt sávon) csak kerékpárosok közlekedhetnek. A kerékpársávon a kerékpárosok csak egy irányban közlekedhetnek (az úttest jobb szélén előrefelé).
A nyitott kerékpársávot (fehér szaggatott vonallal kijelölt sávot) más járművek is érinthetik, ha másképp nem tudnának előrehaladni, de ilyenkor elsőbbséget kell adniuk az ott haladó kerékpárosok részére.